TAS CREDIT бренді кіретін TAS GROUP компаниялар тобының басшысы Дулат Тастекей және IT департаментінің басшылары Айдын Сапашев пен Еркебұлан Құрышбай МҚҰ-дағы IT бағытының дамуы туралы әңгімелейді.
Соңғы 10 жыл ішінде Қазақстан IT саласында үлкен серпіліс жасағаны құпия емес. Отандық финтех секторы экономиканың негізгі қозғаушы күшіне айнала алады, сондықтан мемлекет IT саласының дамуына ерекше көңіл бөлуде.
«Сіздер білесіздер, мен цифрландыру және инновацияларды енгізу мәселелеріне ерекше көңіл бөлемін. Біздің алдымызда стратегиялық маңызды міндет тұр – Қазақстанды IT-елге айналдыру. Цифрландыру саласында жетістіктеріміз бар – біз электрондық үкімет пен финтехтің даму индексі бойынша әлемдік көшбасшылар қатарындамыз», – деп мәлімдеді **Қасым-Жомарт Тоқаев** 2023 жылғы 1 қыркүйекте Қазақстан халқына Жолдауында.
Екінші деңгейлі банктермен салыстырғанда ауқымы кіші болғанына қарамастан, микроқаржы ұйымдары тек қалыспай ғана қоймай, сонымен қатар икемді әрі технологиялық болуға тырысады, осылайша әлеуетті тұтынушыларға ең ыңғайлы және заманауи өнімдерді ұсынады.
Қазақстандағы финтех қызметтерінің дамуы
Қазақстанның финтех нарығы ТМД-дағы ең қарқынды дамып келе жатқан салалардың біріне айналды. Бұрын қазақстандық компаниялар тек төлем қызметтерін цифрлық форматқа көшірсе, қазір IT саласындағы қаржылық шешімдердің ауқымы айтарлықтай кеңейді, деп жазады ресейлік *Forbes*.
Финтех-компаниялар мен баламалы қаржы ойыншылары тұтынушыларды өзіне тартуды жалғастыруда. Agiiс Конкабаеваның** (*red_mad_robot Central Asia тең құрылтайшысы) айтуынша, 2035 жылға қарай Қазақстандағы барлық транзакциялардың 90%-ы онлайн сервистер арқылы жүзеге асырылады, ал заңды және жеке тұлғаларға берілетін несиелердің 30%-ы онлайн форматқа көшеді.
Қазақстандағы финтех қызметтерінің дамуы туралы айтқанда, ең алдымен, екінші деңгейлі банктердің мобильді қосымшаларының мүмкіндіктерін кеңейту еске түседі. Сондықтан, микрофинанс ұйымын IT-стартап ретінде қарастыруды ұсынамын, **TAS CREDIT** бренді кіретін **TAS GROUP** компаниялар тобының мысалында.
МҚҰ – IT-стартаптың табысты даму үлгісі
TAS GROUP - тағы IT саласының дамуы компанияның негізі қаланған сәттен басталды. Бүгінде бұл жаңа сервистермен интеграцияланып, inhouse-жобаларды әзірлейтін ірі компаниялар тобына айналды. Бізде екі негізгі бағыт бар – Ақпараттық технологиялар департаменті және Жобалар мен процестерді дамыту департаменті.
Бұл екі бөлім де компанияның басты миссиясын орындауға – инновациялық шешімдерді пайдалана отырып, қаржылық мүмкіндіктерді кеңейтуге бағытталған. Осы бағытта 70 жоғары білікті инженер мен әзірлеуші жұмыс істейді. Олардың міндеттеріне жалпы автоматтандыру, процестерді цифрландыру, қаржы саласындағы жаңа инновациялық жүйелер мен шешімдерді әзірлеу кіреді. Бизнес-процестердің 80%-ы автоматтандырылған, және бізде бірқатар өзіндік әзірлемелер мен модификациялар бар. Олар күрделі шешімдер қабылдауды жеңілдетуге, жұмысты оңтайландыруға және жаңа құралдарды енгізу үшін шығармашылық орта қалыптастыруға көмектеседі.
TAS GROUP-тың IT бөлімінде backend және frontend әзірлеушілері, дерекқор мамандары, мобильді қосымша әзірлеушілері, бизнес-аналитиктер, өнім менеджерлері (product managers), жоба жетекшілері (project managers) және дизайнерлер жұмыс істейді.
Барлық процестерді scrum-мастерлер басқарады.
Жұмыс екі апталық спринттер арқылы ұйымдастырылады.
Сондай-ақ, техникалық қолдау мамандары бар, олар біздің бөлімдер мен филиалдардағы қызметкерлердің үздіксіз жұмысын қамтамасыз етеді.
TAS GROUP ішкі жүйелерінің жұмыс істеу схемасы:
🔹 Backend – негізгі жүйелік логиканы өңдеу
🔹 Frontend – пайдаланушы интерфейстерін әзірлеу
🔹 Мобильді қосымшалар – клиенттерге ыңғайлы қолжетімділік
🔹 Дерекқорлар – ақпараттың қауіпсіз сақталуы
🔹 Бизнес-аналитика – стратегия мен шешімдерді оңтайландыру
🔹 Scrum-процестер – тиімді және икемді басқару
🔹 Техникалық қолдау – үздіксіз жұмысты қамтамасыз ету
Инициация новых проектов производится по запросу бизнеса. К примеру, для большей удовлетворенности клиентов и их удобства в 2022 году мы инициировали разработку проекта «Личный кабинет» – это инструмент для посткредитного обслуживания клиентов, детализации условий по залогам, где можно выводить справки, удаленную оплату, частичное или полное досрочное погашение. В «Личном кабинете» зарегистрировано порядка четырех тысяч человек. Теперь мы ведем разработку омниканальности в браузерной и мобильной версиях. Второе направление – TASLAB, через который мы интегрируемся с государственными сервисами для быстрого и легкого доступа ко всевозможным данным для упрощения одобрения займа. Перед подключением данного сервиса мы получили аккредитацию у Министерства цифрового развития, инноваций и аэрокосмической промышленности Казахстана, а также есть одобрение со стороны Оперативного центра информационной безопасности по использованию данных с согласия клиента. В рамках третьего большого направления мы автоматизировали все отчетности для регулятора и внутренней отчетности. Наша программа автоматически считывает провизию,когда другие МФО вообще не хотят разбираться с этой историей, из-за сложности внутренних процессов. Также мы кастомизировали собственную систему учета и CRM для Узбекистана исходя из норм системы учета и ведения хозяйственной части бухгалтерии Узбекистана. Четвертое по счету, но не по значимости, направление – мобильное приложение TAS ONLINE для клиентов и внутреннее приложение для менеджеров. Мы запустили этот проект в 2018 году. В начале 2024 года выйдет новая версия TAS ONLINE 2.0, которое будет дополнено всем функционалом «Личного кабинета» и дополнена интеграциями с разными сервисами для бизнеса и автовладельцев. В направлении развития HR-бренда, мы автоматизировали процесс контроля дисциплины сотрудников. С помощью нашего HR-бота больше не нужно заполнять лишние бумаги для того, чтобы отпроситься с работы или уйти на удаленку. Мы видим, кто опаздывает и на сколько, кто работает из офиса, кто из дома, или кто сейчас в отпуске. При мотивации сотрудников по итогам работы, данные с HR-бота являются решающими при принятии решения по поводу конкретного человека или отдела. Например, сотрудник, который постоянно опаздывает, не может участвовать в программе обучения в Гарварде. Но и это не все. Параллельно мы работаем над интеграцией, техподдержкой и автоматизацией сервисов FinCore, Power BI, Bitrix, а также над мобильным приложением для оценки и коллекшена, которые автоматизировали бизнес-процессы и во многом, упростили работу нашим коллегам. К тому же среди наших проектов есть сервис электронного подписания документов через QR и многие другое. Все сервисы, так или иначе, связаны с учетной системой собственной разработки FinCore, которая поддерживает рост Компании, предоставляя широкие возможности по линейке продуктов и основным бизнес-процессам. За долгие годы нашей работы мы набили большое количество «шишек» и работаем над обновлением и улучшением всех наших процессов. TAS GROUP продолжит свой рост и постарается стать самой технологичной и инновационной финтех-компанией в Казахстане и в мире в целом. ДереккөзБизнес басқару үшін Компанияның менеджменті барлық ақпараттық жүйелерімізден деректерді жинайтын PowerBI есептілігін пайдаланады. PowerBI есептілігі шешім қабылдау үшін қажетті барлық ақпаратты жедел түрде көрсетеді. Бұл үдерістерді үнемі бақылауда ұстауға мүмкіндік береді.